Nazwiska Marii Callas, Coco Chanel, Wallis Simpson, Evy Perón, Barbary Hutton, Audrey Hepburn i Jackie Kennedy przez dziesiątki lat pojawiały się na stronach czasopism. Dzięki talentowi, urodzie, sile osobowości kobiety te stały się autentycznymi mitami XX wieku. Sławne, bogate, atrakcyjne, w oczach świata wydawały się wcieleniem doskonałości. Jako ikony mody i światowości stworzyły, każda z nich, indywidualny styl i były podziwiane przez miliony kobiet, pragnących się do nich upodobnić. W rzeczywistości owe sławne diwy były jednak kobietami samotnymi, pełnymi kompleksów co do swego wyglądu, pilnie chroniły własną prywatność, niechętnie przyjmując rolę gwiazdy.
Te siedem kobiet-legend nosiło w sobie nigdy do końca nie zabliźnione rany z powodu braku miłości rodziców lub porzucenia przez nich, traumy wojenną, cierpienia związanego ze śmiercią dziecka czy z dramatycznym rozwodem.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 390-[392]. Oznaczenia odpowiedzialności: Cristina Morató ; z hiszpańskiego przełożyła Marta Szafrańska-Brandt.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Błyskotliwa opowieść o twórcach i bohaterach filmu Śniadanie u Tiffany`ego. Na kartach książki pojawiają się znaczące postaci: pisarz Truman Capote, odtwarzająca główną rolę w filmie Audrey Hepburn, reżyser Blake Edwards, kompozytor Henry Mancini, a także drugoplanowo Marylin Monroe, Billy Wilder, Akira Kurosawa. Wasson wprowadza nas w epokę końca lat pięćdziesiątych w Ameryce, przed czasami Woodstocku, wolnej miłości i antykoncepcji, kiedy to niezbyt porządna dziewczyna - Holly Golightly - "unosząc brew, spojrzała na wskroś przez kraj i na dobre zmieniła modę, film i seks...".
Audrey Hepburn to jedna z największych ikon kina i popkultury. Wyobrażenie o niej jako o kruchej, nieskazitelnej istocie - w niewielkim stopniu pokrywa się z rzeczywistością. Wasson po raz pierwszy przedstawia nam prawdziwą kobietę, która w roku 1961 wstrząsnęła Ameryką, ujawnia mało znane fakty o filmie, o Trumanie Capocie, który desperacko chciał, aby główną rolę dostała Marilyn Monroe, o reżyserze Blake`u Edwardsie i jego dwóch wersjach zakończenia, o samej Hepburn, która czuta się wewnętrznie rozdarta między rolą matki i gwiazdy filmowej.
UWAGI:
Na okł.: Bestseller "New York Timesa".
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni